OBJAWY CHORÓB UROLOGICZNYCH

• Services
  • OBJAWY CHORÓB UROLOGICZNYCH
Objawy - wizyta u urologa

Istnieje wiele objawów, które mogą sugerować choroby natury urologicznej. Żadnego z nich nie powinno się lekceważyć i w przypadku wystąpienia należy jak najszybciej poinformować o nich lekarza. Każdy z tych symptomów, nawet jeśli wydaje się niepoważny, może okazać się niebezpieczny dla zdrowia, dlatego tak ważne jest obserwowanie swojego ciała i odnotowywanie wszystkich odstępstw od normy.

1. Zaburzenia związane z oddawaniem moczu.

Należy zwrócić się do lekarza urologa, jeśli zauważymy u siebie:

• zbyt długie wyczekiwanie mikcji (oddanie moczu)
  • bardzo słaby strumień moczu
  • nietrzymanie moczu lub ból towarzyszący jego oddawaniu
  • dużo częstsze oddawanie moczu niż zazwyczaj (powyżej ośmiu razy na dobę to zbyt dużo)
  • częsta potrzeba oddawania moczu w nocy, nocne budzenie się z powodu pełnego pęcherza
  • po oddaniu moczu wciąż towarzyszy uczucie niepełnego wypróżnienia
  • parcia naglące
  • całkowite zatrzymanie moczu

2. Bóle o różnym stopniu nasilenia, dotyczące:

• okolic nerek (odcinek lędźwiowy)
  • okolic pęcherza moczowego (bóle podbrzusza)
  • okolic narządów płciowych i krocza
  • także bóle podczas stosunku płciowego

3. Niezwłocznie należy zgłosić się do lekarza, w przypadku zaobserwowania wyczuwalnych guzków lub zgrubień, występujących w okolicach nerek, pęcherza moczowego, narządów płciowych i krocza. Podobnie, jeśli w moczu lub nasieniu zauważymy krew.

4. Problemy związane z erekcją – trudności z utrzymaniem wzwodu lub też odwrotnie, zbyt długie i bolesne erekcje.
5. Ewentualne choroby zasugerują również nieprawidłowe wyniki badań laboratoryjnych, jak badanie ogólne i posiew moczu, nieprawidłowe stężenie kreatyniny, testosteronu i PSA we krwi, a także badań obrazowych (RTG, USG, urografia).
Jeżeli zauważymy u siebie choć jeden z powyższych objawów, należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem, aby jak najszybciej mógł postawić diagnozę i zaplanować leczenie.